Vážení zákazníci,
v mBank se aktivně zajímáme o potřeby vás, našich zákazníků. Na podzim jsme tedy zrealizovali sérii průzkumů, jejichž pomocí jsme zjišťovali preference jak našich zákazníků, tak celkově obyvatel České republiky týkající nabídky produktů a služeb mBank. Výsledky jsme důkladně zpracovali a na jejich základě připravili zjednodušení, které se v praxi projeví v novém sazebníku, který bude platný od března příštího roku.
Srovnávací tabulku, která vám lépe ukáže změny v sazebníku, naleznete zde.
Hlavní rozdíl je viditelný už na první pohled – sazebník jsme výrazně zjednodušili a zkrátili více než polovinu na přehledných šest stran pro všech našich 15 produktů. Z ostatních změn jsme pro vás nyní připravili krátké seznámení s těmi nejdůležitějšími.
3 výběry zdarma bez podmínek
Z průzkumu vyplynulo, že kromě správy financí prostřednictvím internet bankingu zákazníci stále potřebují přístup ke svým penězům v hotovosti, ideálně bez poplatku. Z tohoto důvodu od 1. března 2015 máme pro všechny zákazníky, kteří mají debetní kartu, první tři výběry z bankomatu zdarma. Věříme, že vás tato zpráva potěší.
Vedení účtu navždy zdarma
Založení i vedení účtu mKonto je stále zdarma. Na tomto faktu se nic nemění ani v novém sazebníku. mBank se ovšem rozhodla garantovat, že současní i budoucí zákazníci měli, mají a budou mít vedení mKonta zdarma.
Debetní karta zdarma pro ty, kteří je alespoň minimálně využívají.
Velmi zajímavým výsledkem průzkumu byl i fakt, že je naše zákazníky možné rozdělit na dvě velké skupiny – jedna aktivně využívá svůj účet, provádí platby a platí kartou. Zákazníci z druhé skupiny využívají mBank v podstatě pouze jako transakční banku pro online převody, k mKonktu ovšem mají vydanou i debetní kartu. Tu ovšem vůbec nevyužívají, čímž bohužel zvyšují náklady i pro ostatní klienty – banka za ně musí platit odvádět poplatky třetím stranám, např. za výrobu karty apod. Proto jsme se rozhodli dát této skupině klientů možnost zvolit si ze tří možností:
1. začít kartu alespoň minimálně využívat, což konkrétně znamená znamená zaplatit s ní měsíčně minimálně jednou a nakoupit za nejméně 500 Kč. Zákazníci, kteří takovouto minimální aktivitu provedou a také ti, kteří mají od mBank jakýkoli úvěrový produkt, tzn. mKreditku (aktivně využívanou), mPůjčku, mHypotéku nebo mRezervu, stále nebudou za kartu nic platit.
2. Pokud zákazníci vědí, že debetní kartu nepotřebují nebo ji nechtějí využívat a je pro ně důležité pouze internetové bankovnictví, pro ně je řešením kartu zrušit.
3. Pokud by si někdo chtěl debetní kartu nechat například jako rezervní a nechtěl ji používat, může si samozřejmě kartu ponechat, ale za měsíční poplatek 29 Kč. Tímto krokem chceme umožnit větší komfort a více služeb zdarma pro klienty, kteří produkty mBank používají.
Co je potřeba vědět?
- Poplatek za debetní kartu nebudeme účtovat, pokud měsíční objem plateb kartou přesáhne alespoň 500 Kč. Zákazník mBank totiž v průměru svou debetní kartu použije do měsíce více než 4x a průměrná výše jedné jeho platby je 619 Kč. Každý, kdo chce debetní kartu od mBank využívat, tak výše uvedené minimální podmínky splní velmi jednoduše.
- Poplatek za debetní kartu nebude účtován klientům, kteří využívají některý z našich úvěrových produktů (mPůjčka Plus, mRezerva, mKreditka-aktivně každý měsíc a mHypotéka).
- Po třech neuhrazených poplatcích za debetní kartu bude karta automaticky zablokována.
Tým mBank