Právo na přístup k osobním údajům
Máte právo nás požádat o zaslání informací, jaké vaše osobní údaje zpracováváme.
Co to pro vás znamená?
Můžete si požádat, abychom vám sdělili, jaké všechny údaje o vás shromažďujeme a zpracováváme. Odpověď vám pošleme elektronicky na vaši e-mailovou adresu.
Právo na přenositelnost údajů
Vaše data patří vám. Máte právo nás požádat o jejich přenos jinam, pokud je to technicky možné.
Co to pro vás znamená?
Když si například přenášíte půjčku k nám, váš dosavadní poskytovatel nám musí na vaši žádost dodat vaše údaje, a naopak. Díky tomu nemusíte pracně zadávat své údaje stále dokola a můžete vše vyřídit třeba online. Data k přenosu poskytneme buď vám, nebo přímo jinému správci na e-mail, který si určíte vy.
Právo na výmaz
Máte právo požádat si o vymazání všech osobních údajů z našich systémů a databází. Podle zákona o bankách (zákon č. 21/1992 Sb.) ale musíme vaše osobní údaje archivovat po dobu 10i let. Lhůta začne běžet po uplynutí jednoho roku od ukončení smluvního vztahu.
Co to pro vás znamená?
Přestože si můžete požádat o vymazání vašich osobních údajů, nedojde k tomuto výmazu dříve než po 11 letech od chvíle, kdy přestanete být naším klientem. O vymazání dat po uplynutí této lhůty vás nebudeme nijak informovat, dojde k němu automaticky. Pokud máte pochybnosti nebo si to chcete ověřit, můžete žádost podat. Odpověď vám pošleme elektronicky na vaši e-mailovou adresu.
Právo vznést námitku
Proti zpracování vašich osobních údajů můžete vznést námitku, na základě které přestaneme vaše data využívat pro vybrané účely. Jak vaše data používáme, naleznete v sekci "Co je GDPR a co to pro vás znamená?" Viz výše.
Co to pro vás znamená?
Vzhledem k tomu, že vaše údaje zpracováváme, abychom vám mohli poskytnout naše služby, důsledkem podání námitky proti zpracování údajů jako takovému je uzavření vašich účtů.
Námitku můžete ale vznést také pouze proti zpracování vašich údajů pro marketingové účely nebo proti profilování (zpracování vašich údajů sloužící například k analýze či předpovědi vašeho chování, ekonomické situace a osobních preferencí). Podáním těchto námitek se ale připravujete o některé funkcionality v internetovém či mobilním bankovnictví, nabídky, které připravujeme podle vašich preferencí, nebo možnosti sjednat si úvěr do 10 minut. Kvalita našich služeb tak v důsledku námitky může výrazně klesnout.
Právo na opravu a doplnění údajů
V souvislosti se zavedením nařízení EU se pro vás nic nemění. Své údaje můžete aktualizovat přes Centrum žádostí.
Co to pro vás znamená?
Podle stávajících obchodních podmínek máte povinnost své údaje aktualizovat. Pokud třeba máte novou občanku, změnili jste si jméno nebo rodinný stav či máte nový akademický titul, bez prodlení nás o této změně informujte.
Právo nebýt předmětem automatizovaného rozhodování
Abychom vám mohli poskytnout co nejkvalitnější služby a zkrátili dobu zpracování vašich žádostí, používáme v našich procesech automatizovaná rozhodnutí. Pokud si u nás požádáte o úvěrový produkt, může být vaše žádost posouzena bez zásahu člověka. Pokud byste měli pochybnosti o této formě rozhodnutí, máte možnost se odvolat a náš zaměstnanec osobně zkontroluje, že vše proběhlo v pořádku.
Co to pro vás znamená?
- Jako žadatel o úvěrový produkt máte právo se odvolat proti rozhodnutí založenému výhradně na automatizovaném zpracování vašich osobních údajů (tj. bez zásahu člověka) v případě rozhodnutí o konkrétní žádosti.
- Odvolat se lze proti pozitivnímu i negativnímu rozhodnutí, podpisem smlouvy o úvěru se práva na odvolání vzdáváte.
- Pokud se odvoláte, vyhodnocení vaší žádosti bude přezkoumáno naším zaměstnancem, který ověří, zda systém vyhodnotil vaše údaje správně a není chyba v jeho nastavení.
Právo na omezení zpracování osobních údajů
Máte právo na to, aby bylo zpracování vašich osobních údajů omezeno (dočasně pozastaveno)
Co to pro vás znamená?
Uvedené právo lze uplatnit, pokud jde o jeden z těchto případů:
- byla napadena správnost osobních údajů, a to do doby, dokud se neověří jejich správnost,
- zpracování je protizákonné a dotyčná osoba namítá proti výmazu osobních údajů a žádá místo toho omezení jejich použití,
- osobní údaje již nejsou potřebné pro účely zpracování, ale potřebuje je dotyčná osoba na prokázání, uplatňování nebo obhajování právních nároků nebo
- dotyčná osoba zpochybnila zpracování na základě oprávněného zájmu až do ověření, zda oprávněné důvody na straně provozovatele převažují nad oprávněnými důvody dotyčné osoby.