Zásady bezpečnosti

Pozor na phishing!

 

  • Buďte obezřetní, mBank po vás nikdy nebude vyžadovat abyste převedl své prostředky na účty jiných zákazníků, ani vás nebudeme vybízet zadat k zadávání údajů ke kartám apod.
  • Phishing může mít mnoho podob. Může vám přijít výzva ke změně hesla do internetového bankovnictví pomocí SMS, informace o potřebě doplnit některé údaje pomocí emailu, nebo se vám na Facebooku zobrazí reklama na nové Internetové bankovnictví. Za odkazem v takovéto SMS, emailu nebo na sociální síti je schována stránka, která se vydává za mBank. Pokud na ní zadáte své údaje, předáte je do rukou člověku, který se vás následně pokusí okrást.
  • Ne každý email nebo SMS, kterou jste obdrželi, musí opravdu pocházet od nás. Čas od času se za mBank někdo vydává s cílem získat od našich klientů jejich přihlašovací údaje, odpovědi na ověřovací otázky nebo čísla platebních karet. Pokud jste vyzýváni k zadání citlivých údajů, ověřte si, že jste na skutečných stránkách banky (https://www.mbank.cz).

 

Jak se bránit?
  • Především buďte opatrní, používejte zdravý rozum a pamatujte, že banka nikdy nebude vyžadovat, abyste převedli svoje peníze na účty jiných zákazníků, ani vás nebude vybízet zadat údaje ke kartám atp.
  • Používejte aktualizovaný operační systém, antivirový program a firewall.
  • V případě jakéhokoli podezření, prosím, kontaktujte naše zákaznické call-centrum mLinka (222 111 999).

 

Ujistěte se, že jste na oficiálních stránkách mBank

Pouze na oficiálních internetových stránkách mBank, tj. https://www.mBank.cz, je mBank, pomocí šifrovaných protokolů a certifikátů, schopna zajisti ochranu vašich dat.

  • Do internetového bankovnictví se přihlašujte pouze přes oficiální www stránky mBank.
  • Adresu stránky do prohlížeče pište ručně, nevyhledávejte internetové bankovnictví mBank na Seznamu či Googlu – můžete se dostat na podvodné stránky.
  • Žádosti o produkty vyplňujte pouze přes oficiální www stránky mBank a v internetovém bankovnictví mBank. Odkaz naleznete na https://www.mbank.cz.
  • Žádosti o schůzku, tj. kontaktní formulář (https://form.cz.mBank.eu), si objednávejte pouze přes oficiální www stránky mBank. Odkaz naleznete na https://www.mbank.cz.

 

Hesla - základní informace k bezpečnosti

Heslo si nikam nezaznamenávejte, neprozrazujte ho dalším osobám a pravidelně jej měňte. Hesla nikdy neposílejte e-mailem.

  • Heslo musí obsahovat min. 8 znaků, max. 20 alfanumerických znaků (povoleny jsou písmena bez diakritiky, čísla, tyto speciální znaky  !@#$^*()_+-=`[]{}|;:,./? a mezera).
  • Používejte různé typy znaků – malá a velká písmena, číslice, pokud je to možné tak i interpunkční znaménka, symboly a mezery.
  • Dočasné, tj. jednorázové, heslo nesdělujte po telefonu, nezasílejte e-mailem, operátor mLinky při aktivaci kanálu požaduje 3 náhodně vybraná čísla z hesla pro mLinku.
  • Přístupové heslo do internetového bankovnictví, na mLinku a podobně nesdělujte po telefonu, nezasílejte e-mailem ani nesdělujte přátelům na sociálních sítích.

 

Internetové bankovnictví - základní informace k bezpečnosti

V případě šablon si při jejich vytvoření sami vyberete, jestli jejich provádění bude potvrzeno SMS kódem nebo nikoliv.

  • Do internetového bankovnictví se přihlašujte pouze přes oficiální www stránky mBank https://www.mBank.cz zadané ručně do prohlížeče (nepoužívejte k přístupu odkazy v emailech nebo internetových vyhledávačích).
  • Všechny aktivní operace nebo úpravy musíte vždy potvrdit heslem z autorizační SMS zprávy, jejíž odesílatel je buď mBank-CZ (platí pro T-Mobile a O2) nebo +6011 (platí pro Vodafone). Autorizační SMS zprávy jsou číslovány v rámci jednoho dne (např. "Operace c. 2 ze dne ..."), obsahují popis zprávy a jsou jednorázové. Pouze při nastavování předdefinovaných příjemců si můžete zvolit možnost potvrzení příkazů heslem z autorizační SMS zprávy nebo bez.
  • SMS zpráva zaslaná na Váš telefon vždy patří k Vašemu účtu. Pokud Vám někdo tvrdí, že si svou SMS nechal zaslat na Váš mobil, odmítněte ho a neprodleně kontaktujte naše zákaznické call centrum mLinka (222 111 999).

 

mLinka - základní informace k bezpečnosti

mLinka pro hovory z Česka je k dispozici na tel. č. 222 111 999, pro hovory ze zahraničí využívejte +420 222 111 999.

  • Při žádosti o vykonání operace prostřednictvím mLinky potřebujete znát své trvalé identifikační číslo klienta a heslo pro mLinku.
  • Operátor mLinky nikdy nevyžaduje heslo do internetového bankovnictví ani celé heslo pro mLinku.
  • Operátor mLinky při aktivaci kanálu požaduje 3 náhodně vybraná čísla z hesla pro mLinku.
  • Operátor mLinky může při dodatečné identifikaci vyžadovat sdělení vašeho trvalého identifikačního čísla klienta (např. při objednání zpětného volání) nebo některá náhodně vybraná čísla z hesla pro mLinku.

 

E-mailová komunikace - základní informace k bezpečnosti

Pro hromadnou e-mailovou korespondenci, tj. výpisy z účtu, upozornění, novinky atd., mBank používá výhradně adresu kontakt@mBank.cz.

  • mBank nikdy nezasílá odkazy na stránky s logováním do internetového bankovnictví mBank.
  • mBank nikdy nevyžaduje zaslání nebo potvrzování identifikačního čísla klienta, hesel ani PIN k debetní nebo kreditní kartě.

 

Mobilní telefony - základní informace k bezpečnosti
  • mBank nikdy nevyžaduje údaje k vašemu mobilnímu telefonu, např. tel. číslo, model atd., při přihlašování do internetového bankovnictví.
  • mBank nikdy nezasílá na váš mobilní telefon žádné bezpečnostní ani jiné certifikáty, které byste museli instalovat.
  • mBank nikdy nežádá o instalaci certifikátů nebo bezpečnostních aplikací v mobilních telefonech.

Slovníček pojmů