Pomoc - účty a platby
Nejčastější otázky o mKontu pro děti a mKontu #navlastnitriko
-
Pro koho lze mKonto pro děti a mKonto #navlastnitriko založitZobrazit více informací
mKonto pro děti lze založit dětem (českým občanům) od narození do dovršení 15 let prostřednictvím zákonného zástupce, který musí být starší 18 let.
mKonto #navlastnitriko je určeno všem svéprávným osobám (českým občanům) od 15 do dovršení 18 let, které si jej mohou založit samostatně bez zákonného zástupce.
-
Jak lze založit mKonto pro děti? Zobrazit více informací
Jsem klientem mBank
Pokud již jste naším klientem, jistě tušíte, že rádi věci děláme snadno a rychle. To platí i tentokrát. Jedinou podmínkou je, aby vaše jméno bylo uvedeno v rodném listu dítěte, a dětský účet založíte na pár kliků v mobilní appce nebo internetovém bankovnictví. Smlouvu poté podepíšete jednoduše SMSkou.
Nejsem klientem mBank
Pokud zatím nejste naším klientem, stačí si u nás jednoduše online založit účet a poté v mobilní appce nebo internetovém bankovnictví podat žádost o dětský účet.
Máte to k nám blízko?
Klidně se zastavte i u nás v pobočce a my vám dětský účet založíme. Budete potřebovat originály potřebných dokumentů: svůj občanský průkaz a originál rodného listu dítěte. Pokud budete chtít k dětskému účtu i platební kartu (pro dítě od 8 let), nezapomeňte si vzít i originál dětského pasu nebo dětské občanky.
Nejsem rodič, ale opatrovník
V případě opatrovnictví nelze dětský účet založit online, ale moc rádi vás uvidíme v jakékoli naší pobočce, kde vám ho v mžiku připravíme. S sebou si kromě občanského průkazu a rodného listu dítěte nezapomeňte vzít i usnesení o opatrovnictví.
-
Jak lze založit mKonto #navlastnitriko?Zobrazit více informací
K založení mKonta pro mladé (od 15 let) je potřeba pouze vlastní občanský průkaz. Žádost se dá vyřídit online za pár chvilek, poté už se stačí stavit na jakékoli naší pobočce a podepsat smlouvu.
-
Kolik účtů mKonto pro děti/ mKonto #navlastnitriko lze založit a v jaké měně?Zobrazit více informací
Na jedno rodné číslo může být založeno vždy jen jedno mKonto pro děti nebo mKonto #navlastnitriko a jen v měně CZK.
-
Nejsem občanem ČR. Mohou si založit Konto #navlastnitriko? Moje dítě není občanem ČR. Mohu pro něho založit mKonto pro děti?Zobrazit více informací
mKonto #navlastnitriko/ mKonto pro děti je poskytováno pouze českým občanům a v měně CZK.
-
Jaké další produkty si mohu k mKontu pro děti a mKontu #navlastnitriko založit?Zobrazit více informací
K mKontu pro děti je možné pro majitele účtu (dítě) založit až 4 spořicí účty eMax Plus. Klient s mKontem #navlastnitriko může rovněž vlastnit až 4 spořicí účty eMax Plus a navíc spořicí účet mSpoření, díky kterému si může odkládat peníze stranou při každém nákupu. K oběma účtům lze vydat bezkontaktní platební kartu.
-
Jsou k dispozici k mKontu pro děti/ mKontu #navlastnitriko nějaké úvěrové, investiční nebo pojišťovací produkty?Zobrazit více informací
Žádný z úvěrových, investičních ani pojišťovacích produktů nelze založit ani k jednomu z účtů. Klient musí být starší 18 let.
-
Je k mKontu pro děti a mKontu #navlastnitriko k dispozici platební karta?Zobrazit více informací
K mKontu pro děti lze dětem od 8 let objednat bezkontaktní kartu MasterCard.
Pro klienty s mKontem #navlastnitriko je k dispozici bezkontaktní karta MasterCard nebo Visa.
-
Moje dítě již má mKonto pro děti, ale nemá platební kartu. Chtěl/a bych ji doobjednat. Jak na to?Zobrazit více informací
Přihlaste se do internetového bankovnictví pod klientským číslem a heslem dítěte. Klikněte na „PRODUKTY“ a pak na „Nabídka karet“. Pak už jen stačí najít dlaždici s názvem „Dětská mKarta“ a kliknout na „Požádat“. Na vydání platební karty pro dítě je nutné aby dítě mělo minimálně 8 let a mělo v mBank registrováno na Občanský průkaz nebo Cestovní pas.
-
Jak probíhá změna mKonta pro děti na mKonto #navlastnitriko, když dítě oslaví 15. narozeniny?Zobrazit více informací
Jakmile klient s účtem mKonto pro děti oslaví 15. narozeniny, je třeba, aby na kterékoli pobočce mBank osobně předložil svůj občanský průkaz a sepsal žádost o změnu údajů. K dodání občanského průkazu a doplnění několika dalších nezbytných údajů (email apod.) bude klient, spolu se zákonným zástupcem, vyzván zprávou v internetovém bankovnictví a mobilní aplikaci.
Na dodání občanského průkazu má klient lhůtu 60 dní po datu jeho narozenin. Pokud do konce této lhůty občanský průkaz nepředloží, je mBank oprávněna odstoupit od Smlouvy o vedení účtu.
-
Jak probíhá změna mKonta #navlastnitriko na mKonto pro plnoleté klienty?Zobrazit více informací
Ke dni 18. narozenin klienta s účtem mKonto #navlastnitriko je jeho účet automaticky změněn na standardní mKonto.
-
Jaké platby lze z internetového a mobilního bankovnictví u mKonta pro děti/ mKonta #navlastnitriko provádět?Zobrazit více informací
Z mKonta #navlastnitriko lze provádět veškeré platby jako ze standardního mKonta pro plnoleté klienty. To samé platí pro zákonného zástupce klienta s mKontem pro děti. Majitel účtu mKonto pro děti (dítě) může provádět platby pouze mezi vlastními účty.
-
Lze mKonto pro děti a mKonto #navlastnitriko založit jako spolumajitelský účet?Zobrazit více informací
Ne, tyto účty není možné založit jako spolumajitelský účet.
-
Pokud dítě s mKontem pro děti zavolá na mLinku, bude obslouženo?Zobrazit více informací
Dítě do 15 let je plně zastupováno svým zákonným zástupcem, mBank ho tedy není oprávněna na mLince obsloužit.
-
Jaký rozsah pravomocí má v internetovém a mobilním bankovnictví klient s mKontem pro děti, jeho zákonný zástupce a jaký klient s mKontem #navlastnitriko?Zobrazit více informací
Jako zákonní zástupci máte nad účtem svého dítěte plnou kontrolu. Pro některé transakce však budete potřebovat přihlašovací údaje dítěte. Pro vaše pohodlí jsme připravili přehlednou tabulku.
Druh operace
Přihlášený
jako DÍTĚPřihlášený
jako RODIČOD NAROZENÍ
Založení mKonta pro děti
NE
ANO
Založení spoření (eMax Plus)
ANO
NE
Přesun peněz (ze spoření na účet a zpět)
ANO
ANO
Historie transakcí
ANO
ANO
Nastavení notifikací
ANO
NE
Platby (zadání jednorázové platby, trvalého příkazu, do mBank i z mBank)
NE
ANO
OD 8 LET
Vydání karty
ANO
NE
Aktivace karty
ANO
NE
PIN ke kartě – nastavení / změna
ANO
NE
Zablokování karty – dočasné / úplné
ANO
ANO
Změna nastavení karty
NE
ANO
Změna limitů na kartě
ANO
ANO
Přidání karty do mobilu nebo hodinek
ANO
NE
-
Jaký rozsah pravomocí má v internetovém a mobilním bankovnictví klient s mKontem #navlastnitriko?Zobrazit více informací
Klient s mKontem #navlastnitriko má plný rozsah pravomocí a může provádět veškeré platby a operace na účtu stejně jako klienti se standardním mKontem.