zpátky

Čas jsou peníze – jak ho šetřit?

Pokud používáte internetové bankovnictví a nakupujete on-line, ušetříte docela dost času. Stejně tak vám pomůže i správné plánování úkolů a jejich delegování na jiné lidi v případě, že není nezbytné, abyste se jim věnovali právě vy. Podívejte se na náš seznam tipů, jak šetřit čas. Protože i čas jsou peníze.


Delegujte úkoly a řekněte si o pomoc
Pro ušetření času v práci je nejlepší úkoly delegovat hned na začátku. O pomoc byste si tedy neměli říkat až ve chvíli, kdy vidíte, že nestíháte. Tím, že se budete snažit všechno zvládnout sami, rozhodně čas neušetříte. Zkuste se v práci zabývat jen věcmi, u nichž je vaše přítomnost nezbytná. Úkoly, které můžete přenechat kolegům či podřízeným, jim delegujte.


Naučte se říkat NE
Určitě to znáte z vlastní zkušenosti – někdo vás požádá o laskavost, ale vy už ve chvíli, kdy souhlasíte, víte, že na danou záležitost nemáte moc času. Jenomže je vám hloupé odmítnout. Často nakonec nadáváte sami sobě, že jste se do něčeho podobného uvrtali, a daný úkol kolikrát ani nestihnete splnit tak, jak byste si představovali. Naučte se říkat NE! Není na tom nic špatného. Ušetříte si nejen čas, ale i nervy.


Zapomeňte na multitasking
Někdy to samozřejmě nejde jinak a musíte pracovat na několika úkolech naráz. Nicméně výzkum na Londýnské univerzitě přišel s poznatkem, že multitasking vás nejen zpomaluje, ale dokonce dočasně snižuje vaše mentální schopnosti. Pokud tedy během práce například průběžně kontrolujete e-maily nebo zprávy na Facebooku, s velkou pravděpodobností svůj pracovní úkol zvládnete nejen pomaleji, ale i méně kvalitně. Zkuste se vždy koncentrovat jen na to, na čem právě pracujete!


Neodkládejte nepříjemnosti
V práci byste neměli odkládat nepříjemné věci na později. Naopak byste je měli začít řešit jako první. Dokud jste čerství, budete těžší zadání řešit s větším elánem a práce vám půjde rychleji od ruky. Lehčí a příjemnější úkoly se vám pak s čistou hlavou podaří řešit o to rychleji.


Zkuste pracovat 90 minut v kuse a pak si dejte pauzu
Možná na vás tenhle recept nebude fungovat, ale někteří američtí manageři si ho nemohou vynachválit. Pravidelné střídání aktivity s přestávkami prý výrazně zvyšuje produktivitu práce. Zkuste tedy pracovat hodinu a půl na maximum a s maximální koncetrací. Poté si dejte pár minut přestávku a dopřejte si malé občerstvení, čaj, kávu nebo se běžte nadýchat čerstvého vzduchu, než se na dalších 90 minut pustíte do intenzivní práce.
 

Kategorie:

Aktuality, Volný čas

Tagy:

peníze, čas