Přípravy na zahraniční dovolenou doprovází nadšení, plánování a v neposlední řadě také počítání peněz. Kromě obchodníků s tisíci suvenýrů, taxikářů s kouzelným tachometrem a výběrčích bakšiše za každou radu touží po našich financích i méně přátelští lidé. Některým je sami předáme ztrátou peněženky nebo karty, jiní si k nim pomohou sami. Víte co dělat, když přijdete o svou platební kartu v zahraničí? A víte jak se zabezpečit ještě před odjezdem?
I v té nejkrásnější zemi plné milých lidí může s vysokou pravděpodobností dojít ke zkopírování vaší karty a jejímu následnému zneužití. Banka takové transakce sleduje, a pokud vyhodnotí použití karty v cizí zemi jako rizikové, dočasně ji zablokuje, aby chránila vaše peníze. Zůstat v zahraničí bez karty může ovšem způsobit nemalé potíže. Společně jim naštěstí můžeme předejít.
Jak? Než na svou vysněnou cestu do zahraničí vyrazíte, kromě kontroly dokladů a povinných očkování nezapomeňte navštívit i své internetové bankovnictví. Proveďte v něm dva jednoduché kroky: nastavte si vhodné limity na kartách, s nimiž hodláte vycestovat, a sdělte nám, od kdy do kdy a v jaké zemi budete (jednoduchý formulář najdete v Supermarketu v sekci Centrum žádostí s názvem Nahlášení pobytu v zahraničí). My s tím pak budeme počítat ve chvíli, kdy uvidíme platbu vaší kartou v dané zemi.
Formulář naleznete v Supermarketu ve svém internetovém bankovnictví. V Centru žádostí vyberte Nahlášení pobytu v zahraničí.
Říkáte si, co budeme dělat, když vaši kartu někdo zneužije v zemi, kterou jste nám předem nahlásili? Podezřelé transakce samozřejmě sledujeme i po upozornění, že odjíždíte. Nemusíte se tedy bát, že bychom vaše finance přestali hlídat. Při každém podezření o zneužití vás vždy kontaktujeme, abychom se ujistili, že vaší kartou platíte opravdu vy.
Dobře víme, že na dovolené máme všichni jiné zájmy než zvedat cizí čísla, ale důrazně doporučujeme neignorovat je. Pokud se nám nepodaří kontaktovat vás a vše ověřit, kartu dočasně zablokujeme z výše uvedených důvodů. V takovém případě už by další krok byl na vás: je potřeba kontaktovat naši zákaznickou linku a potvrdit, že kartu máte u sebe, abychom ji zase bezpečně odblokovali a vy jste si mohli dál užívat nákupy.
Nyní jste už připraveni na cestu. Tak nezapomeňte na cestovní pojištění, oznámení kam jedete a nastavení nezbytně nutných limitů.
Šťastnou cestu!