zpátky

Odpovědi na nejčastější otázky týkající se změn v odesílání plateb

Nedávno jsme změnili pravidla pro vyplňování pole Název příjemce při zadávání plateb v našem internetovém bankovnictví. Důvody, které k této změně vedly, si můžete přečíst zde. Doufáme, že odpovědi na své případné otázky najdete v následujícím textu.

 

Změna se týká nově zadaných plateb – pole Název příjemce už nesmí obsahovat nepovolené znaky:
..., ---, - , _ _ _ , +,#, $, ‚‘‘, §, \, !, ,,,,, ;;;, shluky písmen s diakritikou šč, ľč, ťžýá, áíé, osamocené písmeno nebo číslo
Přečtěte si prosím odpovědi na otázky níže dřív, než zavoláte na mLinku.


 

Ovlivní tato změna existující trvalé platby nebo inkasa?

Nemějte obavy, příkazy zadané v minulosti se budou i nadále provádět. Vaše peníze na nájem, služby atd. odejdou v pořádku.

 

 

Proč se mi nedaří odeslat platbu, když zadávám příjemce z Adresáře nebo chci zopakovat operaci z Historie?

Může za to nedostatečně vyplněné pole Název příjemce. To musí nově obsahovat skutečný název příjemce platby (jméno osoby nebo název formy). Pokud je v tomto poli některý z nepovolených znaků uvedených výše, zobrazí se vám upozornění:

„Uvedli jste nesprávný nebo neúplný název příjemce. Zkontrolujte název příjemce, jinak nebude možné platbu provést.“

Ať už se snažíte převést peníze na účet vedený v mBank, nebo u jiné banky v rámci EU, kontrola Názvu příjemce vás nepustí dál, dokud nenahradíte nepovolené znaky uvedené výše skutečným jménem příjemce. Napište místo pomlčky například „Jan Novák“ a platbu bez problémů odešlete. 

 

 

Jak odešlu jednorázovou platbu? Nedaří se mi odeslat, i když postupuji stejně jako dřív

Jednou z příčin mohou být výše uvedené nepovolené znaky v Názvu příjemce. Vyplňte do pole Název příjemce skutečné jméno osoby nebo firmy, které peníze posíláte, a platba v pořádku odejde.

Pokud odešlete platbu s neúplným Názvem příjemce, je možné, že banka příjemce bude zjišťovat jeho přesné jméno nebo platbu vrátí. Pozor – s tím se mohou pojit poplatky za zprostředkování doručení platby naúčtované odesílateli, tedy vám.

 

 

Jak zadám novou trvalou platbu?

Chcete-li zadat nový trvalý příkaz, musíte vyplnit Název příjemce skutečným jménem osoby nebo názvem společnosti. Název nesmí obsahovat nepovolené znaky uvedené výše.

 

 

Jak změním parametry trvalé platby?

Nedaří-li se vám změnit některý z údajů v trvalé platbě, možná máte nevhodně vyplněné pole Název příjemce.  Pokud jsou v názvu nepovolené znaky uvedené výše, zobrazí se vám upozornění:

„Je nám líto, trvalou platbu je potřeba celou zadat znovu, a to s doplněným názvem příjemce.“

Abyste trvalou platbu mohli provést, vytvořte celý příkaz znovu, tentokrát se skutečným Názvem příjemce.

 

 

Jak změním souhlas s inkasem?

Jestli vám nejde změnit souhlas s inkasem, na vině může být nedostatečně vyplněné pole Název příjemce. Je možné, že v něm máte napsanou pomlčku nebo jiný z nepovolených znaků, které uvádíme výše. V takovém případě se vám zobrazí upozornění, že platbu nelze vykonat:

„ Uvedli jste nesprávný nebo neúplný název příjemce. Zkontrolujte název příjemce, jinak nebude možné platbu provést. .“

Zaregistrujte souhlas s inkasem nanovo, zadejte skutečné jméno příjemce a souhlas s inkasem bez problémů změníte.