Nákupy na internetu se u nás těší stále větší oblibě. Neomezujeme se ale jen na české prostředí. Podle naší analýzy patří k nejoblíbenějším e-shopům Čechů čínský Aliexpress. Letos poprvé porazil dokonce i po několik let suverénně první Alzu, která skončila na 2. místě. Vysoko se umístily také Tipsport nebo Vodafone.
Také platební chování klientů mBank potvrzuje současný trend. V roce 2016 provedli na internetu 3 389 233 transakcí, zatímco v roce 2017 to bylo minimálně o 300 tisíc více. V předvánočním období již tradičně čísla narostla nejvíce. Českou specialitou jsou nákupy po malých částkách, proto jim vyhovují zejména e-shopy, ve kterých je poštovné zdarma bez nutnosti nakoupit za určitou sumu.
Většinu plateb tvoří právě transakce přes platební terminál. Je ale potřeba zdůraznit, že mBank je lídrem v internetovém bankovnictví. Právě naši klienti tedy provádějí elektronické transakce ve větší míře než ti ostatní. S naší novou mobilní aplikací jsou teď navíc platby ještě jednodušší, takže jich letos nejspíš opět přibude.